Zgodnie z obietnicą, wrzucam zdjęcia i filmik z zamontowanych dziennych LEDów. Oczywiście, światła podłączone są do fabrycznej instalacji od dziennych bez pośrednictwa rezystorów i innej czarnej magii, no i oczywiście nie ma błędu spalonej żarówki. Zestaw pobiera 12W, zamiast 2x21x0,92 (std. dzienne ustawione są na 92%) ~37W
Andys, bardzo fajnie sie one prezentuja, bo elegancko wchodza w ori kratki
Dzięki, właśnie dlatego kupiłem zestaw z 4 ledami, a nie te najpopulatniejsze 5 ledowe Philipsa, gdyż:
- pasują do tej małej ramki bez cięcia
- zachowana jest odległość pomiedzy lampami ponad 60cm (4 ledowe mają 12,5cm, 5 ledowe - coś około 15cm), tego wymagają przepisy.
chyba przelom w podlaczeniu ORI ledow do O2 przed FL, po FL pewnie jest tak samo.
Okazuje sie ze ORI ledy od Scouta, od RSa napewno tez, maja w sobie elektronike ktora pozwala na bezstresowe ich podlaczenie. Po wlaczeniu sterownik wykonuje diagnoze 3krotnym mignieciem ledami, po tym mozna sobie je uzywac do woli i nie ma bledow na szafie. Podpiete testowo pod postojowki. Takze ja juz nie zawracam glowy tym tematem
Andys, rozmawialiśmy trochę, ale nie zapytałem chyba o najważniejsze. Dlaczego zdecydowałeś się na zewnętrzne lampy a nie natomiast na żarówki diodowe w oprawkach żarówek P21W, tym bardziej że problem świecącej szafy masz rozwiązany?
marbab, no ale nie chodzi chyba, zeby byly wpiete pod postojowke, tylko pod halogen - wtedy by trzeba ustawic halogen, zeby przejal opcje dziennych - wiem ze w bordnetzie jest taka opcja, ustawia sie nawet moc.
Tylko pytanie teraz takie - czy bedzie obslugiwal cornery :twisted: ( pewnie nie, albo bedzie zwiekszala sie MOC? ) + czy jak przelaczy sie na tryb nocny to czy zapala sie postoje + xeny ( czy tam H7 ) no i bedzie mozna wlaczyc normalne halogeny?
Sprawa do szybkiego obadania - trzymam za Ciebie kciuki :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Dlaczego zdecydowałeś się na zewnętrzne lampy a nie natomiast na żarówki diodowe w oprawkach żarówek P21W, tym bardziej że problem świecącej szafy masz rozwiązany?
Powodów jest tak na prawdę kilka:
- testowałem i oglądałem na żywo różne żarówki (ledowe i te z niebieską bańką) i uwierz, żadna z nich nie świeciła z podobną jakością (wszystkie świeciły zimniejszą barwą niż ori P21W, ale za to wszystkie świeciły słabiej)
- problem świecącej szafy prawdopodobnie (nie sprawdzałem) nie byłby rozwiązany na ledowych żarówkach z poborem prądu rzędu stu kilkudziesięciu mA
- nie jestem święty, ale montaż ledowych cudów w ori lampach i tak nie posiada homologacji, obecne lampy je posiadają i są zamontowane zgodnie z EU i PL przepisami
- na sam koniec "kluczowy" argument :lol: , po prostu mi się podobają (idealnie wpasowały się w ori kratki, nie wystają poza obrys ramek, są schowane do środka)
misiek^wro, pod postojowki wpiete byly tylko dla testu. Docelowo podpiete beda pod halogeny, a sterowanie bedzie jak ORI z trybem amerykanskim z opcja halogeny jako dzienne na np 60% swiecenia. Takze wszystko bedzie dzialac lacznie z kornerami. Inna sprawa jest jak te ledy beda spelniac sie jako halogeny i cornery, bo wiadomo wiaska swiatla jest nieco inna.
Idę sobie dziś z psem, patrzę i jedzie Skoda Fabia egzaminacyjna z WORD i ma jakoś ładnie świecące światła dzienne. Zainteresowany tym poszedłem do ośrodka i popatrzyłem w reflektor i moim oczom ukazał się o to taki widok.
Jak widać jest to żarówka LEDowa. Poszedłem do administracji ośrodka, aby mi powiedzieli czy to są standardowe żarówki na jakich wyjechały Fabie z salonu czy może sami zrobili małe mody ale niestety pocałowałem klamkę. I teraz może by ktoś sprawdził w ETCE Fabie MY2011 czy to jest normalka, bo inne Fabie co jeżdżą na eLce mają zwykłe żółte światła, a tylko te egzaminacyjne mają te LEDy założone.
Andys, no chyba, że tak. A wiesz może czy w Fabiach tez jest taki czuły CAN-BUS? Bo jeżeli tak i im nie wywala błędów to chyba też sobie zakupię takie żarówki, bo te nasze to kupa totalna IMO.
Mihau, nie mam pojęcia czy CAN wywala na nich błędy, ale obstawiałbym że tak i olewają to. Co do samych żarówek, na prawdę nie polecam, sam takie kupiłem i leżą teraz w szufladzie. Ani to homologowane (wiem, że nie wszystkim na tym zależy), ani nie świeci mocno. Dlatego też zdecydowałem się na dodatkowe lampy, które przynajmniej świecą jak powinny.
teledowe żarówki w fabiach egzaminacyjnych wynika ze warunków specyfikacji jakie postawaił WORD w Warszawie przy składaniu ofert do przetargu. Tam było napisane ze mają być światła do jazdy dziennej w technologi LE, sam obstawiąłem ze skoda zmieniła specyfikacje w produkcji i moze zrobili specjalnie dzienne takie jak w RS-ie. A wychodzi ze to jakąś lipe wstawił oferent i co ciekawe wygrał przetarg, ja jestem pewien ze na 1005 nie to całościowej homologacji tzn na samochód w dziennymi LED, więc jest podstawa do przyszłego "oblanego" egzaminu
Tak jak napisał kolega rafik11, warunkiem przetargu były światła LED. Też już widziałem te egzaminacyjne Fabie i rzeczywiście ładnie świecą. Wydaje mi się że w Fabii nie ma sygnalizacji przepalonej żarówki (raczej nie zmienili tego po FL) Najlepiej zobaczyć na ramce z jakiego są salonu i zadzwonić do niego i się spytać o te żarówki bo przetarg realizował jeden salon.
Komentarz